Teràpia Manual

Els cavalls són grans esportistes, i igual que els esportistes humans, necessiten un recolzament físic per arribar al màxim rendiment.

La teràpia manual està formada per un conjunt de tècniques específiques que ens ajuden a mantenir i millorar el benestar global del cavall, avaluant i tractant qualsevol disfunció musculo- esquelética.

Es realitza principalment mitjançant la movilització de músculs i articulacions, amb la finalitat de recuperar el moviment, alleugerar dolor articular i muscular i millorar la funcionalitat.

Aquest els hi aporta l'equilibri fisic i mental necessari per respondre en els entrenaments i/o competicions.

Més a més, ens permet detectar i prevenir qualsevol tipus de lesió.

Quines són les principals tècniques?

- Movilitzacions

- Estiraments actius i passius

- Massatge terapeutic

- Tècniques de Travell y Cyriax

- Teràpia miofascial

- ...

Quins beneficis aporta?

-Ajuda a prevenir qualsevol tipus de lesió.

-Millora el to muscular.

-Incrementa el rang de moviment.

-Millora la circulació sanguinia

-Promou la curació dels teixits augmentant l'aport de nutrients en els músculs.

-Ajuda a eliminar les toxines i àcid l'actic per evitar contractures i rampes musculars.

-Facilita la contracció muscular.

-Participa augmentant la propiocepció dels teixits, prenent consciència del cos com a un conjunt, i no en parts individuals

-Ajuda a mantenir tot el cos en una millor condició fisica.

Entrenament radere entrenament el cavall pot acabar experimentant dolor muscular posterior al exercici, que si no es tracta, pot quedar-se en forma de dolor crònic o arribar a patir lesions.

Molts genets no ens donem compte d'aquestes restriccions físiques fins que no es desenvolupa un problema en l'entrenament o una lesió.

Que causa una lesió?

Una lesió és una perdua del estat natural, resultat d'un ús excessiu, tensió repetitiva, fatiga, debilitat o desequilibri muscular, escurçament o contracció de teixits.

Una de  les causes més comuns de dolor i restricció dels teixits tous és el desenvolupament de punts gatell (el que les persones comuntment coneixem com a "nusos", en el coll, esquena,...)

Un punt gatell és un punt hiperirritable dolorós i sensible a la palpació, que acabarà conduint a la debilitat muscular i a una limitació del rang de moviment i flexibilitat.

Com a conseqüència de la seva condició física i l'activitat esportiva que realitzen, els equins són grans predisponents a patir-ne.